İngiltere Vize İşlemleri

Her ülkenin vize alma işlemleri hemen hemen birbirine benzer olsa da İngiltere vizesi için aynı durum söz konusu pek değil.İngiltere vize işlemleri daha çok online olarak işliyor.Bu yazımızda İngiltere vizesi işlemlerinden bahsedeceğiz.

-İngiltere vize başvuru formu internet üzerinden yapılıyor.Başvuru ücreti de online olarak internet üzerinden yatırılıyor.


Amerika (ABD) Vizesi

Hemen herkesin hayallerini süsler Amerika ama herkes Amerika'ya gitmenin vize almanın zor olduğunu söyler.Bu yazımızda sizlerle Amerika vizesini nasıl alacağınızı, ince detaylarını ve püf noktalarını anlatacağız.

-ABD vizesine başvurmak isteyenler göçmen değillerse kesinlikle randevu almalıdırlar.Randevu almak için ise +90 212 340 4444 numaralı telefonu arayarak randevu almaları gerekir.

-Randevu saatleri 08:30-18:00 arasında alınmaktadır.

-ABD vize başvurusu bir çok kategoride yapılmaktadır ancak hepsinde bazı şartlar vardır.


Özel Plaka için gerekenleri, özel plaka işlemleri

Yeni bir araç aldınız ve bu araç sizin için çok önemli.Aracınızı önemsiyor ve ona kendinizden bir değer daha katmak istiyorsanız özel plaka alıp aracınızı kendinizle daha da bütünleştirebilirsiniz.Bu yazımızda sizlerle özel plaka nasıl, nereden alınır bunları anlatacağız.

-Özel plaka işlemleri Trafik Tescil Şube Müdürlüklerinden yapılır.

-Özel plaka alabilmek için oturduğumuz yani ikamet ettiğimiz yerin adresine kayıtlı bir plakayı alabiliriz.


Araç Tescil (Ruhsat) İşlemleri

Bu yazımızda sizlerle araç tescil işlemlerinden bahsedeceğiz.İşlem kolay ve kısa sürmektedir.

*Araç tescil belgesinde aracın teknik ve sahiplik bilgileri bulunur.

*Araç tescil (ruhsat) işlemi araç sahibinin ikamet ettiği yerin yani evinin ilçe trafik tescil kuruluna başvurusuyla yapılır.

*Araç tescil işleminde aracın sahibi ya da tescil işleminde araç sahibinin yetkilendirdiği bir kişi araç tescil işlemlerini yapabilmektedir.

Araç Tescil (Ruhsat) Başvurusu Gerekli Belgeler :

Green Card İşlemleri

Bu yazımızda sizlerle Amerika hayali kuran Amerika'da sorunsuz kalmak isteyenler için bir fırsat olan Green Card hakkında bilgiler vereceğiz.

-Green Card Amerika'da seçme ve seçilme hakkı hariç diğer tüm haklara sahip olan, yani bir nevi amerikan vatandaşı kabul edilmesi demektir.

Green Card Avantajları-Faydaları : 


-Green Card sahibi olan kişiler okula ücretsiz giderler.Daha doğrusu Amerikalı bir öğrencinin verdiği ücret kadar ücret ödersiniz.

-Green Card sahibi olduğunuzda Amerika'da çalıştığınız için sigortanız da Amerika'dan ödenir ve Amerika'dan emekli olmuş olursunuz.

-Green Card'la seçme ve seçilme hakkına sahip olabilmeniz için üç (3) yıl ikamet ettikten sonra Amerikan vatandaşı olup seçme ve seçilme hakkına sahip olabilirsiniz.


Yeşil Kart nasıl alınır, yesil kart için neler gerekir

Herhangi bir sosyal güvenliği olmayan vatandaşlar için devlet Yeşil Kart uygulaması yapmıştır.Sosyal güvenliği ve maddi durumu yeterli olmayan vatandaşlar gerekli müracaatları yaptıktan sonra bu kartı alarak sosyal güvenlik ve sağlık alanlarından yararlanabilmektedir.Şimdi yeşil kart alma hakkında bilgi vereceğiz.

Yeşil Kart Başvurusu :

-Yeşil kart başvurularını bulundukları il ya da ilçenin yeşil kart bürolarına başvurarak gelir tespiti talebinde bulunurlar.

-Yeşil kart başvurularını sosyal güvenlik merkezlerinin merkez müdürlüklerine de başvurarak alabilirler.

-Sosyal güvenlik merkezleri de kişinin bilgisini valiliğe ya da kaymakamlığa gönderir.

Yeşil Kart Başvurusu İçin Gerekli Belgeler :

-Yeşil kart başvurusu yapmak için ; kimlik, vukuatlı nüfus kayıt örneği, 2 adet fotoğraf ve ikametgah belgesi gerekir.


Vekaletname İşlemleri

Bu yazımızda sizlerle vekaletname tanımından, vekalet çeşitlerinden kısacası vekalet işlemlerinden bahsedeceğiz.

-Vekalet; gerçek ya da tüzel kişilerin bir kişiye verdiği tek taraflı yazıya belgeye denir.Gerçek kişiler vekaletnamesini noterden düzenler.Şirketler de ise yetkili olan kişi yetkili olduğunu kanıtlamak şartıyla vekalet işlemini noterde düzenleyebilirler.

-Genel anlamda baktığımızda vekalet iki çeşittir.Bunlar özel vekaletnameler ve genel vekaletnameler olarak ikiye ayrılır.

-Özel vekaletnameler bir yetkiyi gerektirir aynı zaman da fotoğraflı olmalıdır.

-Genel vekaletnameler ise adından da anlaşılacağı gibi avukatlar tarafından bütün davalarda kullanılan belgelerdir.

Vekalet Çeşitleri :


-Vekaletnameleri gruplandırmak istediğimiz de yapılışına göre ayırt edebiliriz.Bunlar da düzenleme ve olaylama şeklinde ikiye ayırabiliriz.


Çin Vizesi Alma İşlemleri, Çin vizesi nasıl alınır

Çin vizesi almak diğer ülkelere göre çok farklı.Birçok farklı durum için farklı belgeler istemekte.Şimdi Çin vizesi almak için gerekli işlemlerden bahsedeceğiz.Toplamda altı (6) çeşit Çin Vizesi vardır.

Çin Vizesi Alım Yerleri : 


-Çin Halk Cumhuriyeti 1 Mayıs 2007 tarihinden itibaren şahsi vize alım işlemlerini durdurmuştur.Çin Vizesi almak isteyenler özel bir seyahat acentesinden vize almak durumundadır.Bunun için yetkilendirdikleri acente www.ligarba.com.tr dir.

-Bu adresten evraklarınız eksiksiz ise kolayca Çin Vizesi alabilirsiniz.

-Çin Vizesi alma işleminde mülakat yapılmamaktadır.


Ticari Çin Vizesi İçin Gerekli Belgeler : 


-Çin'e gidecek kişinin şirketinin faaliyet belgesi

-Şirketin antetli kağıdına yazılmış dilekçe

Schengen Vizesi İşlemleri

Bu yazımızda Schengen vizesi hakkında bilgiler vereceğiz.

Öncelikle bilmeniz gereken hangi ülkeye önce gidecekseniz o ülkenin vizesini almak daha sonra diğer ülkelere geçiş yapmak daha uygundur.

-Schengen vizesinde ülkelere göre farklı uygulamalar olabilmektedir.Almanya bu konuda kendi vizesi haricinde sıkıntı çıkabiliyor.

-Schengen vizesinde en rahat ülkeler; Fransa, İspanya ve İtalyadır.

-Avrupaya gidecek yolcunun pasaportunda schengen vizesi kaydı yoksa başvuruyu şahsen yapması gerekir.

-Pasaportunuzda daha önceden tarihi geçmiş dahi olsa schengen vizesi kaydı varsa acentalar da schengen vizesi alabiliyor.

-Acenta kanalı ile ilk başvuruda vize veren sadece Yunanistan.Schengen vizesi isteyen diğer bütün ülkelerde şahsen görüşmeye çağırma vardır.

Schengen Vizesi İçin Gerekli Belgeler  :

-Schengen vizesi almak için öncelikle otel rezervasyonu, uçak rezervasyonu ve seyahat sigortası gerekmektedir.

Nüfus Cüzdanı Kayıp İşlemi

Nüfus cüzdanınızı kaybettiğiniz veya çaldırdıgınız anda neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz.

Gerekli İşlemler : 


-Nüfus cüzdanınızı kaybettiğiniz veya çaldırdığınız anda hemen bağlı bulunduğunuz karakola giderek tutanak tutturmanız gerekir.

-Bu tutanakla beraber iki adet fotoğraf ile bağlı bulunduğunuz muhtarlığa gelmeniz gerekir.

Nüfus Cüzdanı Değiştirme İşlemi

Çeşitli sebeplerden dolayı nüfus cüzdanınızı değiştirmek (yenilemek) istediğiniz durumlarda (TC kimlik numaranızı,kan grubunuzu eklemek istediğinizde) ne yapmanız gerektiğinizi anlatacağız.

Yapılacak İşlemler :

-Bağlı bulunduğunuz muhtarlığa nüfus cüzdanınızla birlikte gelerek Nüfus Cüzdanı Değiştirme Belgesi alıyorsunuz.

-İki adet fotoğraf getirilmesi gerekir.Bu fotoğraflar fotokopi ya da farklı olmamalıdır.

-Muhtarlıkta bu işlemleri bitirdikten sonra İlçe Nüfus Müdürlüğüne giderek nüfus cüzdanınızı değiştirebilirsiniz.

-Nüfus cüzdanınızı 5.75 TL ücrete değiştirmeniz mümkün.



Fakirlik Belgesi Alma

Maddi durumu yeterli olmayan kişiler Fakirlik Belgesi adı altında bir belge alarak fakir oldugunu resmileştirir ve bakıma yardıma muhtaç oldugunu kanıtlar.Bu yazımızda Fakirlik Belgesinin nasıl alındığını anlatacağız.

Fakirlik Belgesi Alacak Kişiler :

-Fakirlik belgesi almak isteyen kişilerin SSK, Bag-Kur veya emekli sandığı gibi sosyal güvencesinin olmaması gerekir.

-Herhangi bir mülkü yani evi arabası vs olmaması gerekir.

Yaş Düzeltme İşlemleri

Yaş düzeltme ; kişinin gerçek yaşının nüfus cüzdanındaki yaşıyla aynı olmamasıdır.Genelde anadolu'da büyük kardeş öldüğünde tekrar nüfus cüzdanı çıkarmak yerine küçük kardeşe verilmesi gibi ya da dogumdan çok sonra nüfusa kaydettirme gibidir.

-İki kardeş arasındaki yaş farkı 180 günden az ise, nüfus müdürlükleri dava açabilir.

Yaş Düzeltme Davası :


-Yaş düzeltme davalarını kişi bulunduğu bölge mahkemesine dava açarak işlem yaptırabilir.

-Yaş düzeltme davalarının yetkili olduğu mahkeme Asli Hukuk Mahkemeleridir.

-Avukat tutma zorunluluğu bulunmamaktadır.Çünkü ; Türk Hukukunda avukat tutma zorunluluğu bulunmamaktadur.

Evlilik (Nikah) İçin Gerekli Belgeler



Evlilik (Nikah) İçin Gerekli Belgeler : 


-Nüfus cüzdanlarının asılları ve fotokopileri
-Çİftlerden birinin ikametgahını belgeleyen ilgili mahalle muhtarından alınan resimli ikametgah belgesi
-Çiftlerden herbiri için yedi (7) adet vesikalık fotoğraf
-Çiflerden birisi veya ikisinin de daha önceden evlilik veya boşanma var ise nüfüs cüzdanlarında en son medeni hallerinin işlenmiş olması
-Kayıtlı oldukları Nüfus Müdürlüklerinden en son medeni hallerini gösteren nüfus kayıt örnekleri
-Evlenecek çiftlerin BİRLİKTE saglık raporu almaları.Bu raporlar Hükümet Tabibliği,Saglık Ocakları veya Belediye Başkanlıgı Saglık İşleri Müdürlügünden alınabilir.
-Yaşı küçük olanlar,17 yaşını doldurmuş olanlar noter tasdikli anne ve baba muvafakatı müracaat edebilirler.(Üstteki maddeleri tamamlamak şartıyla)
-Kayıt işlemleri sabah 8:30-11:00 ile 13:30-15:00 saatleri arasında yapılmaktadır.
-Matbu evraklar nikah dairesinden temin edilir.
-Evlenecek çiftlerin mutluluğu,doğacak yavruların sağlıklı olabilmesi için HBSAG (bulaşıcı sarılık),antihiv (AIDS) kan testlerini yaptırarak ve kan grubu testlerini yaptırarak sonuçların getirilmesi önemlidir.

Pasaport Harçları, Pasaport Ücretleri, 2013 Pasaport Harçları,Pasaport Harcı 2013


2013 yılı itibariyle pasaport harçları bir önceki yıla oranla zamlanarak yeni ücretleri belli oldu.Bu Zamla birlikte ;

Pasaport Harçları :

Türkiye Pasaport Harç ve Defter Bedelleri


 Harç BedeliDefter BedeliToplam
6 AY92,55  TL72,00  TL164,55   TL
1 YIL135,20  TL72,00  TL207,20   TL
2 YIL220,65  TL72,00  TL292,65   TL
3 YIL313,25  TL72,00  TL385,25   TL
4 - 10 YIL441,40  TL72,00  TL513,40   TL


Yurt dışı Pasaport Defter ve Harç Bedellerinin Dolar ve Avro Karşılıgı


 Harç BedeliDefter BedeliToplam
6 AY38,00  EURO31,00  EURO69,00   EURO
1 YIL55,00  EURO31,00  EURO86,00   EURO
2 YIL89,00  EURO31,00  EURO120,00   EURO
3 YIL126,00  EURO31,00  EURO157,00   EURO
4 - 10 YIL177,00  EURO31,00  EURO208,00   EURO

 Harç BedeliDefter BedeliToplam
6 AY49,00  USD40,00  USD89,00   USD
1 YIL72,00  USD40,00  USD112,00   USD
2 YIL117,00  USD40,00  USD157,00   USD
3 YIL166,00  USD40,00  USD206,00   USD
4 - 10 YIL233,00  USD40,00  USD273,00   USD

Pasaport İçin Gerekli Belgeler, Pasaport İçin Gerekli Belgeler

Pasaport İçin Gerekli Belgeler , Pasaport İçin Gerekli Evraklar

2013 yılında pasaport almak için önceki yıllarda oldugu gibi bir çok işlemi gerçekleştirmek gerekiyor.Ancak gözünüz korkmasın; artık pasaport bir kaç gün içerisinde bile çıkabiliyor.

Pasaport Çeşitlerini Öğrenmek İçin Tıklayınız.

2013 Yılı Pasaport Harç Bedellerini Öğrenmek İçin Tıklayınız.

Umuma Mahsus (Bordo) Pasaport :
-TC nüfus cüzdanı aslı
-İki adet biyometrik resim
-Müracaat sırasında parmak izi alınacaktır. 
-Pasaport cüzdan bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldıgına dair dekont aslı
-Pasaport harç bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldıgına dair dekont aslı
-Varsa daha önce alınmıs pasaportların aslı
-Pasaport müracaatlarının şahsen yapılması gerekmektedir.

Hususi (Yeşil) Pasaport :

-TC nüfus cüzdanı aslı
-İki adet biyometrik resim
-Hususi pasaport ile ilgili özel durumlar
-Hususi pasaportlar harca tabi degildir.Başvuru sahiplerinden yalnızca pasaport cüzdan bedeli alınmaktadır.
-Hususi pasaport başvuruları yurtiçinde yalnızca İl Emniyet Müdürlüklerinde yapılmaktadır.
-Matbu talep  formu veya mühürlü belge aslı
-Müracaat sırasında parmak izi alınacaktır. 
-Pasaport cüzdan bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldıgına dair dekont aslı
-Varsa daha önce alınmıs pasaportların aslı
-Pasaport müracaatlarının şahsen yapılması gerekmektedir.

Pasaport Yerine Geçen Belgeleri Görmek İçin Tıklayınız.

Hizmet (Gri) Pasaport : 

-TC nüfus cüzdanı aslı
-İki adet biyometrik resim
-Hizmet pasaportu talep formu aslı
-Pasaport cüzdan bedelinin anlaşmalı bankalar veya Maliye Veznelerine yatırıldıgına dair dekont aslı
-Varsa daha önce alınmıs pasaportların aslı
-Pasaport müracaatlarının şahsen yapılması gerekmektedir.
-Müracaat sırasında parmak izi alınacaktır. 
-Hizmet pasaport başvuruları yurtiçinde yalnızca İl Emniyet Müdürlüklerinde yapılmaktadır.

Pasaport Yerine Geçen Belgeler

Pasaport Yerine Geçen Belgeler

1- Seyahat Belgesi
2- Gemi Adamı Cüzdanı
3- Uçak Mürettebatı Belgesi
4- Pasavan (İdari Mektup)

Pasaport Çeşitleri

Pasaport Çeşitleri


1- Umuma mahsus pasaporttur.Bu eski adıyla Lacivert yeni adıyla Bordo ya da Çipli Pasaport olarak adlandırılmaktadır.
2- Hususi Pasaporttur.Halk arasında Yeşil Pasaport olarakta bilinir.
3- Hizmet (Görev) Pasaportudur.Gri Pasaport olarakta bilinir.
4- Diplomatik Pasaporttur.Devlet göreviyle yurt dışına gidenlere verilir bu da yeni haliyle Siyah Pasaport olarak adlandırılır.

Ehliyet Almak İçin Gereken Evraklar, Belgeler

Ehliyet Almak İçin Gereken Belgeler :

* Diploma Fotokopisi (Aslı İle Birlikte) veya Öğrencilerden 2 adet öğrenci belgesi asıl olacak
*
Nüfus Cüzdan Fotokopi
si 
13 Adet Fotoğraf  
Savcılıktan Temiz Kağıdı ( Adliyeden Ehliyet için olacak )
Sağlık Raporu (
Tek tabibten veya hastaneden sürücü olur raporu )
Evli Bayanlardan Evlilik Cüzdanı Fotokopisi  

Kan Gurubu Kartı

İsim Değiştirme İşlemleri

Bu yazımızda isminizi nasıl hangi yollarla değiştirebileceğinizi anlatacağiz.

-İsim değiştirme işlemi basit bir dilekçe hazırlayıp Asli Hukuk Mahkemesine başvurmak yeterlidir.

-İsim değiştirme için o isimle tanınmak gerekir.Toplum içinde rencide edici oluyorsa isim değiştirmeyi talep edebilir.

-İsim değiştirme davaları Asli Hukuk Mahkemesine müracaatla değiştirebilir.

-İsim değiştirebilmek için telaffuz edilmesi zor , toplum tarafından yadırganan , dalga konusu olan isimler olması durumunda değiştirilir.


Kefil (Kefalet) İşlemleri

Kefil olmak borcun asıl sahibinin borcunu ödemediği takdirde borcu ödeyecek ikinci kişi olmaktır.Bu yazımızda kefil olma ile alakalı bazı bilgiler vereceğiz.

-Kefilin olacağı sözleşmelerde bir borç ilişkisinin olduğuna dair madde olması gerekir.

-Bir kişinin kefil olabilmesi için tam ehliyetli olması gerekir.(kısıtlı olmaması)

-Birinci derece akrabalar kefil olabilirler.18 yaşından küçükler ve vesayet altındakiler kefil olamazlar.

-Bir sözleşmede birden fazla kefil bulunabilir.

-Kefil müteselsil olarak sorumlu tutulmuşsa bütün borçtan sorumlu tutulabilir.

-Her sözleşmede kefil olması gerekmez bu alacaklının isteğine bağlıdır.


Kapkaç Olayında Yapılacak İşlemler

Her an herkesin özellikle de bayanları başına gelebilecek üzücü olaylardan birisi de kapkaç..Bu yazımızda böyle bir durumla karşılaşmanız halinde yapmanız gereken işlemlerden bahsedeceğiz.

-Kapkaç olayı yaşandığında hemen polisi arayıp araçla bi soygun yaptıysa plakayı, eğer yaya olarak gerçekleştirdiyse eşğal bildirmesi gerekir.

-Daha sonra polise yazılı olarak bildirim yapmalıdır.İfadesinde çalınan malzemelerin (malların) listesini tek tek yazmalıdır.

-Mağdur olan kişi çalınan malzemelerinin içinde kredi kartları varsa müşteri temsilciliğini arayarak kartlarını iptal etmelidir.

-Kapkaç neticesinde mağdurun malları bulunduğunda , mağdur bulunan malları teşhis eder.Bunu mahkeme kararı ile alabilir.


Miras İşlemleri

Bu yazımızda miras intikali, veraset işlemleri ve miras hakkında bilgiler vereceğiz.

-Ölüm vuku bulduğunda veraset ilamı almak durumundadır.Bu belgede yasal mirasçılar belirlenir.

-Miras işlemlerinde bir sulh hukuk mahkemesine giderek veraset belgesi alınır.Şahsın mal varlığı varsa malvarlığını beyan ederler.Veraset oranlarına göre miras paylaşımı yapılır.

-Veraset ve İntikal Vergi Dairesine yapılan bildirimden sonra daire Tapu Dairesine, Belediyeye, Bankaya, Trafiğe yazılar gönderir ve ölen kişinin vergi borcu olup olmadığını öğrenir.

-Vergi borcu çıkması durumunda mirasçılardan taksitle veya peşin olarak tahsil edilir.

-Miras Sözleşmesi miras bırakan ve miras bırakılanın aynı anda noter huzurunda yaptıkları anlaşmayla olur.Eğer miras bırakılan kişi miras bırakandan önce ölürse sözleşme iptal olmuş olur.

Dernek Kurma İşlemleri

Topluma ya da bir kitleye faydalı olan derneklerin sayısı  günümüzde git gide artmaktadır.Şimdi sizlere dernek kurmak için gerekenleri anlatacağız.

-Dernekler İçişleri Bakanlığı Dernekler Dairesi Başkalığına bağlıdır.

-Derneğin kurucuları derneğin kurulacağı yerin mülki idari amirine giderek, derneğin kurulmasını talep ederler.

-Dernekler belirli bir amacın gerçekleştirilmesi üzere en az 7 gerçek veya tüzel kişinin biraraya gelmesiyle oluşur.

Gereken Belgeler : 

-İki (2) adet kuruluş bildirimi 

-İki (2) adet her sayfası imzalı tüzük örneği

-Kurucuların nüfus cüzdanı fotokopileri

Cep Telefonu Çalındığında Yapılacak İşlemler

Cep telefonları hayatımızın vazgeçilmezleri haline geldi.Ancak bazı zamanlar da telefonumuzu herhangi bir yerde unutabiliyor ya da çaldırabiliyoruz.Bu yazımızda böyle bir durumla karşılaşıldığın da neler yapılabileceğinden bahsedeceğiz.

-Öncelikle cep telefonunuz çalındığında Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun 444 9 777 no'lu telefona ya da 0312 232 23 23 no'lu telefona bildirmeleri yeterlidir.


İşten Ayrılırken Yapılması Gerekenler

Çalıştığınız işyerinden ayrıldınız ve işsizsiniz.Herşey bu kadar sanmayın çünkü işden ayrılırken yapmanız gereken işlemler ve şimdi size bunlardan bahsedeceğiz.

-İşyerinde çalışan kişinin sigortalı olması esastır.Eğer işçi sigortalı olmadığını düşünüyorsa bağlı oldugu yerdeki SGK şube müdürlüğüne giderek sigortalı olup olmadığını öğrenebilir.

-Eğer tespit edilemezse İş Mahkesine tespit davası açarak ve çalıştıgını kanıtlayarak tespit edebilir.

-İşyerinden kendi isteğiyle ayrılmak isteyen çalışan bu isteğini yazılı bir şekilde işverene bildirmek zorundadır.

-Buna Fesih Bildirim süresi de denir.Fesih bildirim süreleri vardır.Bunlar ; altı (6) aya kadar olan çalışma sürelerinde 14 gün, altı (6) ay ile (1,5) bir buçuk yıl arasındaki çalışma sürelerinde yirmi altı (26) gündür.

Nüfus Kayıt İşlemleri (Dogum İşlemleri)

Bu yazımızda yeni doğan bebeklerin veya nüfusa kayıt yaptırmamış kişilerin nüfus kayıt işlemlerinden bahsedeceğiz.

-Yeni doğan nüfus kayıt memuruna annesi, babası, vasi ya da kayyımı ; bunların bulunmaması halinde, bebeğin büyükannesi, büyükbabası veya ergin kardeşleri nüfus kayıt işlemini yaptırabilirler.



Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tutanağı Hazırlama

Maddi Hasarlı Trafik Kazası Tutanağı Hazırlarken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar


- Kaza tarihi,saati ve yeri
- Sürücü bilgileri

- Araç bilgileri
- Trafik sigortası ile ilgili bilgilere dikkat edilmeli

bunlara ek olarak kazaya ilişkin krokinin çizilmesi, kazanın oluş şekline göre tarafların kazayı açıklamaları ve aracın hasar gören bölümlerinin tutanaktaki ilgili yerde işaretlenmesi son olarakta tarafların bu tutanağı imzalaması gerekir.

Araç Hurdaya Ayırma İşlemi

Ekonomik ömrünü tamamlayan,yangın geçiren, agır tahribatlı kaza yapan araçları trafikten çekebiliriz.

-Eger otomobiliniz yürür vaziyette ise ruhsatı ve plakası üzerinde olmak koşuluyla TÜV TÜRK araç muayene istasyonlarına gidersiniz.Aracınız yürür vaziyette değil ise aracı çekici ile muayene istasyonuna götürürsünüz.



Cenaze İşlemleri

Cenaze İşlemlerinde İzlenmesi Gereken Yollar :



-Ölüm olayı normal nedenlerle evde,işyerinde hastahane harici yerlerde gerçekleşmişse , ölüye ait nüfus kağıdının aslı  , aslı bulunmuyorsa Nüfus kayıt örneği ile bağlı bulunan İlçe Belediye Tabibliğine başvurularak 'Gömme İzin Belgesi' alınması gerekir.Bu belge ile mezarlıklar müdürlüğünün en yakın cenaze işleri şefliklerine müracaat edilir.Yetkili makam müsait olan mezarlıktan mezar yeri tahsisi yapar.Cenazenin bulubduğu yerden alınarak gasılhaneye getirilmesi, yıkanması, kefenlenmesi,camiye getirilip dini vecibelerin yerine getirilmesi ve gömü işleminin yapılması dahil tüm bu işlemler Mezarlıklar Müdürlügünce ÜCRETSİZ yerine getirilmektedir.


Deprem Sigortası İçin Yapılması Gereken İşlemler Ve Gerekli Evraklar

Zorunlu deprem sigortası hakkında bilinmesi gerekenler

Zorunlu Deprem Sigortası, genel anlamda, belediye sınırları içinde kalan meskenlere yönelik olarak oluşturulan bir sigorta sistemidir.
587 sayılı Zorunlu Deprem sigortasına İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin ikinci maddesi hükmü gereğince kapsamda bulunan binalar şunlardır:

  • Tapuya kayıtlı ve özel mülkiyete tabi taşınmazlar üzerinde mesken olarak inşa edilmiş binalar,
  • 634 sayılı Kat Mülkiyeti Kanunu kapsamındaki bağımsız bölümler,
  • Bu binaların içinde yer alan ve ticarethane, büro ve benzeri amaçlarla kullanılan bağımsız bölümler,
  • Doğal afetler nedeniyle devlet tarafından yaptırılan veya verilen kredi ile yapılan meskenler.

Araba Alım-Satım İşlemleri

Bu yazımızda araba alım satımından karşılaşılan  tüm resmi prosedürleri anlatıcaz

Öncelikle sıfır araç satın alırken gereken belgelerden bahsedelim

         Aracınızı bir galeriden alırsanız yalnızca bir nüfus cüzdanı yeterli olucaktır, fakat bir fabrikadan alıcaksınız fabrikanın satış politikasına göre ikametgah, nüfus sureti ve vekalet gibi evraklara ihtiyacınız olabilir.
        Alıcağınız araçı şiket adına alıyorsanız bulundurmanız gereken belgeler şunlardır:

-Şirket faaliyet belgesi
-İmza sirkülerinin aslı
-Son 6 aya ait faaliyet belgesi
-Vekalet

Sıfır kilometre sıfır alanlar için aracın trafiğe kayır ettirilmesinden bahsedelim.


Evlat Edinme İşlemleri

Her yuvanın vazgeçilmezleri çocuklardır ve evlat edinme de toplumsal bir faydadır.Bu yazımızda evlat edinmek isteyenlere faydalı bilgiler vereceğiz.

Gerekli Bilgiler : 


-Evlat edinme işlemlerinde öncelikle sağlık durumları,sabıka durumları,ev koşulları,aile ilişkileri,eğitim durumları,maddi durumları göz önüne alınmaktadır.

-Evlat edinmek isteyen ailelerin akraba ve yakınları ile görüşmeler yaparak evlat edinmeye karşı tepkileri göz önünde bulundurulur.

-Evlat edinmek isteyen çift (eş) ise beraber bulunmaları zorunludur.

-Evlat edinilen çocuk yasal olarak kendisini evlat edinen kişilerin mirasçısıdır.(Kendi öz ailesinin de mirasçısıdır)

Boşanma İşlemleri

Bu yazımızda boşanma davası açmanın yollarını,gerekçelerini ve boşanma davası açarken gereken evrakları yapılacak işlemleri anlatacağız.

Genel Olarak :

-Boşanma davasında asıl mesele tarafların anlaşmalı bir şekilde mi yoksa tek taraflı bir şekilde mi boşanmak istediklerine baglıdır.Anlaşmalı boşanma olursa buna çekişmesiz boşanma denir.

-Boşanma davalarına Aile Mahkemeleri bakar.Boşanma davası , her zaman davanın açıldığı yerin ilgili Aile Mahkemesi Hakimliğinde görülür.

-Boşanma davasında iki taraf da anlaşmış ve boşanmak istiyorsa hakim davayı uzatmadan davayı sonuçlandırır.

-Eşlerden biri zina ederse,karşı taraf  boşanma davası açabilir.(eve gelmeme,terk etme)

Evlilik İşlemleri

            Hayatımızın dönüm noktalarından biride evlilik.Evlenme kararı aldınız ancak ne yapacağınızı nereye başvuracağınızı bilmiyorsanız bu yazımızı okumanızda fayda var.



Evlilik (Nikah) Gerekli Belgeler İçin Tıklayın




Evlenmek İçin Başvurulacak Yerler : 



Araba Muayenesi İçin Yapılması Gerekenler

Bu yazımızda sizlerin araç muayenesinde ufak kusurlardan dolayı zaman keybetmemesini sağlamak istedik.


* Öncelikle araç muayenesi gelirken aracınız ruhsatınızı yanında getirmeniz ve ruhsatta yeni muayene tarihi yazacak boş yer olması gerekmektedir. Eğer boş yer yoksa en yakın şoförler cemiyetinden ek-1 belgesi alınması gerekir.


Pasaport Hakkında

Ülkemizde yurt dışına çıkmak isteyen vatandaşların pasaport alması zorunludur.Pasaport işlemleri Emniyet Genel Müdürlügü Pasaport Daire Başkanlığı tarafından yapılmaktadır.Ülkemizde 1 Haziran 2010 tarihi itibariyle e-pasaport uygulamasına geçilmiştir.

2011 yılından itibaren ise Çipli Pasaport uygulamasına geçilmiştir.Pasaport başvuruları EGM'de yapılmakta olup , basım işlemleri Ankara'da yapılmaktadır.Bu işlem bir hafta kadar sürmektedir.Pasaportunuz adresinize PTT Kargo ile gönderilip kargoda gecikme durumu da göz önüne alınırsa başvurunuzu yurt dışına çıkmadan 10-15 gün önce yapmanız avantajınızadır.


Pasaport Çeşitleri Tıklayın


Pasaport Yerine Geçen Belgeler İçin Tıklayın


Seyahat Belgesi pasaportunu kaybeden vatandaşlar için konsolosluklar tarafından hazırlanır ve pasaport yerine geçer.
Gemi Adamı Cüzdanı gemi personellerine özel çıkırılıp pasaport yerine geçer.
Uçak Mürettebatı belgesi uçakta çalışan personeller için sadece İstanbul Emniyet Müdürlügü tarafından verlir.
Pasavan (İdari Mektup) bayramlarda sıkça rastladıgımız sınırlardaki bir günlügüne diger ülkeye geçmek için alınan belgedir.

Pasaport Nasıl Alınır ?


Pasaport Emniyet Müdürlüklerinin Pasaport Daire Başkanlıklarına ya da Pasaport Şube Müdürlüklerine başvurarak alınabilir.Yurt dışında pasaport alma işlemleri ise Büyükelçiliklerimizde ya da Konsolosluklarımızda alınabilir.

Pasaport başvuruları randevu alınarak yapılabilecegi gibi randevusuz da alınabilir.Randevu almak isteyen kişiler www.e-pasaport.gov.tr adresini kullanarak randevu alabilirler.Yurtdışındaki vatandaşlar başvurularını mutlaka internet üzerinden yapmalıdırlar.Yurtiçindeki vatandaşlar ise randevulu ya da randevusuz olarak başvurabilirler fakat randevulu müracaatlar öne alınmaktadır.

Pasaport başvurusunu pasaport sahibinden başka kimse yapamaz.Pasaport sahibinin çocuk,yaşlı,çalışan olması bu hususu degiştirmez.Başvuruyu pasaport sahibinden başka kimse yapamaz.

Alınacak olan pasaport çeşidine göre gerekli belgeler degişse de en önemli belge Nüfus Cüzdanının aslıdır.Onun haricindeki hiçbir belge (ehliyet,ögrenci kimligi,silah ruhsatı,pasaport) kabul edilmez.

Pasaport Gerekli Belgeler İçin Tıklayın




Diplomatik Pasaport :


Diplomatik pasaportlar hiçbir vergiye (harç veya resim) tabi degildir.

Kimlere Pasaport Verilmez ?


-Mahkemelerce hakkında yurtdışı çıkış yasagı konulmuş olanlar pasaport alamazlar.
-İlgili kurumlarca hakkında arama ve yakalanma kararı olanlar pasaport alamazlar.
-Cezaevinde olanlar pasaport alamazlar.
-Boşanma aşamasında olan ailelerde çoçugun yurt dışına çıkış yasagı vardır.
-Bedeni ya da akli özrü bulunan kişiler gerekli belgeleri tamamladıktan sonra pasaport ALABİLİRLER.
-Askerliğinizi yapmamış olmanız pasaport almanıza engel teşkil etmez.

Pasaport Teslimi : 


-Pasaportlar PTT Kargo ile yapılmaktadır.Basım yeri Ankara'da Pasaport Daire Başkanlıgı'dır.PTT Kargo'ya o adreste bulunamamanız halinde ikinci veya üçüncü bir adres verebilirsiniz.Pasaport sahibinden başka kimse pasaportunu PTT Kargo yolu ile alamaz ancak Ankara'daki Pasaport Daire Başkanlıgından yetkilendirdigi birisi alabilir.


Pasaport Harçları Bilgileri İçin Tıklayın


Pasaport Uzatma : 


Pasaport uzatmak için Şube Müdürlüklerine gidip form doldurmanız yeterlidir.Mevcut pasaportunuzu uzatma talebinde bulundugunuzda pasaport defter bedeli ödemezsiniz , istenilen süreye göre pasaport harcı yatırılır.Pasaport cüzdanı degiştirilmek istendiginde defter bedeli ödersiniz.






Ehliyet Almak İçin Gerekenler

              Ülkemizde motorlu araç kullanmak için ehliyet gereklidir. Ehliyet almak içinde gereken belgeleri ve yapılması gerekenleri sizlerle bu yazımızda paylaşıcaz.

             Öncelikle ülkemizde F-G ve H sınfı sürücü belgesi alacak olanların ilkokulu, diğerlerinin en az ortaokul veya 8 yıllık temel eğitim bitirmiş olmaları mecburidir.

Sürücü Belgelerinin sınıfları ve yaş grupları:

Sınıfı               Kullandığı Araç                      Yaş
  A1           Motorlu Bisiklet                                17
  A2           Motosiklet - Motorlu bisiklet             17
  B             Otomobil -Kamyonet+Minibüs+F     18
  C             Kamyon+B+F                                  22
  D             Çekici+C+B+F                                 22
  E             Otobüs-Kamyon+B+F                     22
  F              Lastik Tekerlekli Traktör (LTT)        17
  H             Hasta ve Sakat araçları                  17
  G             İş Makineleri                                  18,


Bu yaş gruplarına uygunsanız ehliyet almanız için bir engel yoktur. Biz işlemleri B sınıfına göre anlatıcaz.


Alınması Gereken Belgeler Tıklayın



Bu belgeleri tamamladıktan sonra herhangi bir özel ehliyet kursuna gidip kayıt yaptırıyosunuz.(ücreti yaklaşık 400 lira) sonra 4-5 haftalık bir teorik dersten sonra sınava giriyorsunuz (sınav ücreti 40lira) sınavdan herbir bölümden 100 üzerinden 70 almanız gerekiyor (Trafik- ilkyardım- motor) sonra sıradaki aşama olan direksiyon sınavına giriyorsunuz o sınavdada 70 üstünde alırsanız sürücü kursunun bağlı bulunduğu vergi dairesine bir ücret ödeyip ardından emniyet müdürlüğüne gidiyorsunuz (gitmeden önce internet üzerinden sıra numarası almak işinizi hızlandırcaktır. Emniyet müdürlüğünde son olarak harç paranızıda verdikten ve belgeleri teslim ettikten sonra işleminiz tamamlanıyor yaklaşık 1-2 gün içinde ehliyet elinizde olur.