İşten Ayrılırken Yapılması Gerekenler

Çalıştığınız işyerinden ayrıldınız ve işsizsiniz.Herşey bu kadar sanmayın çünkü işden ayrılırken yapmanız gereken işlemler ve şimdi size bunlardan bahsedeceğiz.

-İşyerinde çalışan kişinin sigortalı olması esastır.Eğer işçi sigortalı olmadığını düşünüyorsa bağlı oldugu yerdeki SGK şube müdürlüğüne giderek sigortalı olup olmadığını öğrenebilir.

-Eğer tespit edilemezse İş Mahkesine tespit davası açarak ve çalıştıgını kanıtlayarak tespit edebilir.

-İşyerinden kendi isteğiyle ayrılmak isteyen çalışan bu isteğini yazılı bir şekilde işverene bildirmek zorundadır.

-Buna Fesih Bildirim süresi de denir.Fesih bildirim süreleri vardır.Bunlar ; altı (6) aya kadar olan çalışma sürelerinde 14 gün, altı (6) ay ile (1,5) bir buçuk yıl arasındaki çalışma sürelerinde yirmi altı (26) gündür.



-Burada önemli olan çalışan iş sözleşmesini (akdini) feshederse fesih bildirim süresi kullanılmaz ve çalışanın işyeri ile alakası kalmaz.

-İşveren, istifa ya da işten çıkarma durumunda çalışan kişiye Hizmet Belgesi vermek zorundadır.

-İşçinin işyerinden ayrılma bildirim süreleri ise ; 6 ay - 1,5 yıl arası 4 hafta , 1,5 - 3 yıl arası 6 hafta, 3 yıldan fazla çalışmış ise 8 haftadan önce işden ayrılmak istediğini bildirmek durumundadır.

-Eğer işçi derhal ayrılmak istiyorsa bu bildirim sürelerinin ücretlerini işverene ödemek zorundadır.

-Çalışan işten haksız yere çıkarıldığını düşünüyorsa İş Mahkemesine başvurup işe geri dönmesini talep edebilir.Çalışan işe iade davasını kazanırsa 4 aylık maaşını çalışmadan almaya hak kazanır.



İşyeri Çalışanı çıkarırsa : 

-Çalışanını işten çıkarmak isteyen işyeri ise işçinin çıkartılmasını gerektiren olayları tespit edip,ispatlayıp gerekli durumlarda da tanıklar tarafından doğrulanmalıdır.

-Bu işlemlerden sonra çalışanını işten çıkarmak isteyen işyeri işçinin yazılı savunmasını almalıdır.

-İşçi yazılı savunma yazmak istemezse (kaçınırsa) savunma talebiyle ilgili yazı şahitler huzurunda işçiye okunur.Savunma yapmaktan  kaçındığı takdirde şahitlerin imzasıyla tutanak hazırlanır.

-İşverenin işçiyi çıkarması somut bir nedene dayanmalıdır.Ancak ondan sonra fesih bildirebilir.

-İşveren çalışanının sözleşmesini ihbar süresini kullandırmadan feshederse, ihbar tazminatı ödemekle yükümlüdür.

-İhbar sürelerinin kullandırılmadığı durumlarda,ihbar tazminatı ödenir.

-İhbar tazminatı ödemelerinde damga vergisi ve gelir vergisi kesintisi yapılır.

-Belirli süreli iş sözleşmesi ile belirli süreli iş sözleşmesi arasında tazminat bakımından fark vardır.Belirli süreli iş sözleşmelerinin sonunda işveren çalışana tazminat ödemez.Sadece yapmış olduğu işin karşılığını ve belirlenen süre için alacağı ücreti alır.

-Belirsiz süreli iş sözleşmelerinde bir (1) yıl ve daha fazla süreler için işveren çalışana kıdem tazminatı öder.Eğer bir yıldan az ise sadece ihbar tazminatı öder.

-Kıdem tazminatı hesaplanması çalışanın bir aylık maaşının giydirilmiş olarak hesaplanmasıdır.Çalışana her yıl için bir aylık brüt maaşı ödenir.Çalışanın işverene ait başka şubelerde çalışması kıdem tazminatı süresini değiştirmez hepsi bir toplanır.

-İşverenin işyerini başka birisine devretmesi durumunda eğer devralan kişi çalışanların tüm haklarını da aldıysa, kıdem tazminatı ödemekle yükümlüdür.



5 yorum:

  1. Biz Iowa City, Amerika Birleşik Devletleri'nde bulunan Iowa Lutheran Hastanesi temsilcisiyiz, bir kez daha hastalarımız için böbrek almak için buradayız ve onlar kurtarmak için bir böbrek bağışlamak isteyen herkese iyi bir miktar para ödemeyi kabul etmişlerdir. Bir bağışçı olmak ister veya bir Hayatı kurtarmak istiyorsanız, aşağıdaki e-postada bize yazabilirsiniz.

    Bu, sizin için tamamıyla zengin olmanız için bir fırsattır. Bizimle% 100 güvenli işlem garantisi veriyoruz ve garanti ediyoruz, her şey yasalara uygun böbrek bağışçılarına göre yapılacaktır.
    Artık daha fazla zaman kaybetmeyin, lütfen bize iowalutheranhospital@gmail.com adresinden yazın.
    Ayrıca whatsapp +1 929 281 1248 numaralı telefondan bizi arayabilir veya bizimle iletişime geçebilirsiniz.

    Iowa Lutheran Hastanesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkese merhaba ! İnternetten böbrek satın alan bir Doktor hakkında Tanıklık veriyorum

      benim adım Kolombiya bogota'dan Joséanna Ramirez, 6 ay önce böbreğimi para için nereye bağışlayabileceğimi arıyordum, böbreğimi bağışlamak için çevrimiçi olarak farklı bir hastaneye yazdım, hiçbir hastane isteğime hibe vermiyor, bir arkadaşım beni internetten böbrek alan bir doktorla tanıştır Doktor benson christen adını yazdım ona böbreğimi satmak istediğimi yazdım, bana böbreği iyi bir fiyata aldığını, ödeyeceğini söyledi ( 9.175.345.09 Türk Lirası) bana böbreğim için dedi ama önce böbreğimi satıştan önce kaydettirmek için bana (1.000 Türk Lirası) mal olan bazı evrak kayıt işlemlerini yapmam gerekiyor, bu yüzden kayıt işlemi evraklarım için 1.000 Türk Lirası ödedim, Ertesi sabah doktor bana böbreğimin satışa onaylandığını, banka hesabıma Columbia hesabıma yatırdığı böbreğin yarısını (4.587.672,55 Türk Lirası) ödeyeceğini söyledi, çok mutlu oldum. , böbrek naklim yapıldı ne burada Kolombiya'da samaritan hastanesinde bogota burada yaşıyorum Cep telefon numaram WhatsApp +57 310 80 183 68 sürecim hakkında konuşmak isterseniz, bu fırsatı, nerede olduğunu arayan arkadaşlarıma tavsiyede bulunmak için kullanmak istiyorum. böbrek satmak Bu iyi Dr Doctors benson christen ile bu hastane e-posta adresinden ( KelinaHospita01@gmail ) veya WhatsApp hesabından (+2348136286824) iletişime geçmenizi tavsiye ederim.

      Sil
  2. İsmim Doktor Michael Baldwin, Iowa Lutheran Hastanesi'nin bir temsilcisi, Organ cerrahisinde uzmandırız ve böbreklerin satın alınmasıyla ilgileniriz ve hastamız böbreğe bağış yapmaya karar veren herhangi bir donöre büyük miktarda para ödemeyi kabul etti. onları kurtarın ve Iowa City, ABD'de bulunuyoruz.
    Böbreğinizi satmakla ilgileniyorsanız, lütfen ilerlememiz için bize geri dönmekten çekinmeyin.
    Ve eğer ilgilenirseniz bizim e-postamız: iowalutheranhospital@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Bu Mayo Clinic'ten genel bir mesajdır ve böbrek satın almakla ilgileniyoruz, eğer bir böbrek satmak istiyorsanız, lütfen aşağıdaki e-posta adresimizden doğrudan bizimle iletişime geçin.
    mayocareclinic@gmail.com
    Not: Bu güvenli bir işlemdir ve güvenliğiniz garanti edilir.
    Daha fazla bilgi için lütfen bize bir e-posta mesajı gönderin.

    YanıtlaSil
  4. Herkese merhaba ! İnternetten böbrek satın alan bir Doktor hakkında Tanıklık veriyorum

    benim adım Kolombiya bogota'dan Joséanna Ramirez, 6 ay önce böbreğimi para için nereye bağışlayabileceğimi arıyordum, böbreğimi bağışlamak için çevrimiçi olarak farklı bir hastaneye yazdım, hiçbir hastane isteğime hibe vermiyor, bir arkadaşım beni internetten böbrek alan bir doktorla tanıştır Doktor benson christen adını yazdım ona böbreğimi satmak istediğimi yazdım, bana böbreği iyi bir fiyata aldığını, ödeyeceğini söyledi ( 9.175.345.09 Türk Lirası) bana böbreğim için dedi ama önce böbreğimi satıştan önce kaydettirmek için bana (1.000 Türk Lirası) mal olan bazı evrak kayıt işlemlerini yapmam gerekiyor, bu yüzden kayıt işlemi evraklarım için 1.000 Türk Lirası ödedim, Ertesi sabah doktor bana böbreğimin satışa onaylandığını, banka hesabıma Columbia hesabıma yatırdığı böbreğin yarısını (4.587.672,55 Türk Lirası) ödeyeceğini söyledi, çok mutlu oldum. , böbrek naklim yapıldı ne burada Kolombiya'da samaritan hastanesinde bogota burada yaşıyorum Cep telefon numaram WhatsApp +57 310 80 183 68 sürecim hakkında konuşmak isterseniz, bu fırsatı, nerede olduğunu arayan arkadaşlarıma tavsiyede bulunmak için kullanmak istiyorum. böbrek satmak Bu iyi Dr Doctors benson christen ile bu hastane e-posta adresinden ( KelinaHospita01@gmail ) veya WhatsApp hesabından (+2348136286824) iletişime geçmenizi tavsiye ederim.

    YanıtlaSil