Emlak Alım Satım, Gayrimenkul Alım Satım İşlemi, Tapu İşlemleri

Değerli okurlarımız bu yazımızda sizlerle ev, daire, arsa, dükkan, ofis kısacası gayrimenkul yani taşınmaz alırken ve satarken nelere dikkat edilmelidir?Emlak alım satım işlemlerinde hangi belgelere ihtiyaç duyulmaktadır? sorularının cevabını vereceğiz.

Emlak Alırken Gerekli Belgeler  :


  • Emlak alırken alan kişi nüfus cüzdanını yanında bulundurması gerekir.Nüfus cüzdanının haricindeki belgeler kabul edilmez.
  • Gayrimenkulü alan kişi tapu dairesine gelen kişi değil ise yani vekaleten alıyorsa noter onaylı vekaletname alması gerekmektedir.Vekaletname de o gayrimenkulün satışının yapılması için vekaletin verildiği belirtilmelidir.
  • 2 adet fotoğraf
  • Kimlik fotokopisi


Emlak Satarken Gerekli Belgeler  :
  • Gayrimenkul satışı alış işlemine göre daha fazla belge gerektiriyor.Bunların başında DASK (Doğal Afet Sigorta Kurumu) emlak alım satımında gereken poliçelerden.(İskanlı ve kat mülkiyetli binalarda istenir .Diğer taşınmazlarda istenmez.)
  • Kimlik ve kimlik fotokopisi gerekmektedir.
  • Tapunun aslı
  • 2 adet fotoğraf
  • Satıcıdan istenen bir diğer belge ise gayrimenkulün borcu olmadığına dair alınan belge.Bu belge gayrimenkulün bağlı olduğu belediyeden temin edilir.
-Kör veyahutta sağır bir kişinin bu işlemleri yapabilmesi için iki tane şahit getirmesi gerekmektedir.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder